Klant: BUNNI
Jaar: 2024
Categorie: Animatie
Camerawerk: Hotze Eising
Boekhoudsoftware. Van nature natuurlijk geen spannend onderwerp, maar de oprichters van BUNNI hebben een duidelijke missie: boekhouden supersimpel en verslavend leuk maken.
BUNNI ontwikkelt boekhoudsoftware voor zzp'ers. Door ingewikkeld vakjargon te vermijden, proberen ze de gortdroge, concurrerende boekhoudpakketten voor te blijven. Kortom, behapbaar en begrijpelijk voor de kleine zelfstandige, die meestal geen opleiding Accountancy heeft gevolgd.
Daarom zetten ze vol in op een aantrekkelijke, vrolijke interface. Met lachende wortels, schattige facturen en een kleurrijke huisstijl.
Voor hun nieuwe marketingcampagne hadden ze een live-action video waarin oprichter Sjors een overtuigende pitch geeft van hun software. Toch wilden ze hun conversieratio verhogen door ook hun tool in beeld te brengen, zodat potentiële nieuwe gebruikers een beeld krijgen van hun product. Maar, het mocht in geen geval een screencapture zijn of teveel detail bevatten. Ook moest de lengte van de bestaande video-edit gelijk blijven, zodat het geheel vlot en fris blijft.
Tot slot moest er naast een widescreen versie (16:9) ook een square versie (1:1) voor social media komen, voorzien van subtitles.
Samen met de opdrachtgever bepaalden we aan de hand van een storyboard hoe de tekst in visuals moest worden weergegeven.
Vervolgens ontwikkelden we 16 kleurrijke, gestileerde shots op basis van hun bestaande huisstijlelementen en social media posts. De shots zijn verrijkt met vrolijke bonnetjes, blije facturen en de welbekende oranje wortel. Deze hebben we op de beat van de gesproken tekst geanimeerd, nauwkeurig passend in de reeds gemaakte video-edit.
De relevante actiemomenten bevinden zich centraal in beeld, wat het wegsnijden van de zijkanten voor een square videoformaat eenvoudig maakt.
Het resultaat is een snappy mix van live-action en animatie, passend bij de missie van BUNNI.